La nostra història

HOMEBOX, una història d'èxit «Made in France»

L'autoemmagatzematge és una activitat que va néixer als Estats Units als anys setanta en resposta al fort augment de la mobilitat de la població americana. Afecta tant a particulars que busquen un espai d'emmagatzematge a més del seu domicili, com a professionals que busquen zones d'emmagatzematge per complementar els seus locals comercials. El fort creixement del mercat americà als anys noranta va demostrar ràpidament el potencial d'aquest sector. Nicolas Rousselet va descobrir l'èxit del concepte durant un viatge als Estats Units, i al seu retorn va crear la primera empresa francesa que oferia un servei d'autoemmagatzematge. El 1996, al bell mig de París, es va inaugurar el primer centre a la plaça Boulnois, al districte 17.

Havia nascut HOMEBOX!

Avui, la història continua a Europa!

Com a líder del mercat francès de l'autoemmagatzematge, HOMEBOX és present a tot el país, tant a les grans ciutats com a les zones amb menys densitat de població. La seva xarxa ofereix una àmplia cobertura territorial, única al mercat francès de l'autoemmagatzematge. Des del 2015, HOMEBOX continua escrivint la seva història ampliant la seva oferta al mercat europeu amb l'obertura del seu primer centre a Alemanya.

La xarxa disposa avui de més de 160 centres d'emmagatzematge a Europa: 128 a França i una trentena a Espanya, Andorra, Alemanya, Suïssa i Portugal. HOMEBOX és actualment la marca que més creix del mercat, amb gairebé una vintena de noves instal·lacions cada any a Europa.

Una marca amb un compromís ferm

Avui, l'ambició de HOMEBOX és ser un número 1 responsable.

Perquè situar les persones al centre de la pròpia identitat forma part del seu ADN, HOMEBOX està convençuda de la importància d'un compromís ferm amb la societat. L'empresa ha creat lligams estrets de col·laboració amb diverses associacions en temes com la inclusió, la diversitat i la lluita contra la precarietat.

Ajudar i fer costat a les comunitats locals mitjançant el desenvolupament d'edificis més eficients energèticament i la promoció de l'ús d'energies renovables són algunes de les missions actuals i futures de l'empresa. Dur a terme actuacions concretes, ètiques, compromeses i responsables és una de les prioritats clau de la marca en la seva estratègia de desenvolupament.

HOMEBOX, una història familiar

HOMEBOX és una autèntica història familiar, nascuda del Grup Rousselet.

El Grup es va fundar el 1960, quan André Rousselet va comprar l'empresa G7 i va revolucionar el món del taxi amb una centraleta de ràdio que posava en contacte conductors i clients. Havia nascut el Grup G7! Avui, des de fa més de 27 anys, l'empresa està presidida i dirigida per Nicolas Rousselet. El Grup G7 està experimentant un fort creixement en la seva activitat principal històrica i una fructífera diversificació de les seves activitats.

D'ençà del 2016, el Grup G7 s'ha convertit en el Grup Rousselet, basat en un sòlid model de desenvolupament caracteritzat per un audaç esperit empresarial, valors profundament humanistes i un impuls constant de la innovació tecnològica. El Grup està duent a terme importants transformacions, sobretot en l'àmbit digital, per respondre a les noves necessitats dels francesos, en particular en els sectors de la mobilitat i l'emmagatzematge.

Líder francès i europeu en serveis de mobilitat i emmagatzematge, el Grup Rousselet es compon actualment d'una desena d'empreses repartides en 3 divisions, que generen un volum de negoci de prop de mil milions d'euros:

  • Mobilitat (G7, Ada, G7 Taxi Services, Taxirama i Gamma Solutions)
  • Emmagatzematge (HOMEBOX i Novarchive)
  • Serveis de suport (Pragmatik, Serenis i Sevenity)

La divisió de mobilitat agrupa G7 i G7 TAXI SERVICES, líders europeus respectivament en l'enviament de radiotaxis (10.000 afiliats, més de 17 milions de desplaçaments per any) i en serveis de taxi (800 llicències i vehicles, equips innovadors), i ADA, líder en el lloguer de vehicles industrials a França (1.000 punts de venda).

La divisió d'emmagatzematge/logística reuneix diverses marques, entre elles HOMEBOX, líder del mercat de l'autoemmagatzematge amb gairebé 500.000 m² d'espai d'emmagatzematge i 150 centres a Europa, i NOVARCHIVE (30.000 m² d'espai d'arxiu).

Situada a Clichy des del 1972, la seu social dona feina a 350 persones, mentre que el Grup té una plantilla de gairebé 900 treballadors a França i Europa. El seu desenvolupament es basa en una visió d'empresa responsable i sostenible, tant pel que fa als seus equips i a les qüestions mediambientals i socials, com a la seva estratègia de finançament.

83 88 88